سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

تفاوت سرعت گیر و سرعت کاه چیست؟

در هر نقطه ای که مردم و وسایل نقلیه در کنار یکدیگر قرار بگیرند، موضوع ایمنی مطرح می‌شود. در اطراف زمین های بازی، مدارس و پارک ها معمولا محدودیت هایی برای سرعت اعمال شده است، اما همواره افرادی وجود دارند که قوانین را رعایت نکرده و ایجاد نا امنی می‌کنند. چه موانعی برای این افراد وجود دارد؟ تفاوت سرعت گیر ترافیکی و سرعت کاه که در این نقاط استفاده می‌شوند در چیست؟ در این مقاله به بررسی کامل تفاوت سرعت گیر و سرعت کاه پرداخته و ویژگی های هر کدام را بررسی کرده ایم تا به سوال بسیاری از مخاطبین و رانندگان پاسخ دهیم.

تفاوت سرعت گیر و سرعت کاه بسیار اندک است

سرعت گیر و سرعت کاه هر دو موانعی عمودی برای کنترل ترافیک هستند. به زبان ساده تر هر دو آنها دست اندازهایی هستند که رانندگان به سرعت از آنها عبور می‌کنند. شاید همین موضوع موجب سخت تر شدن تشخیص تفاوت سرعت گیر و سرعت کاه شود. سرعت گیر و سرعت کاه به عنوان تجهیزات ترافیکی کاهنده سرعت استفاده می‌شوند که ممکن است از مواد مختلفی مانند آسفالت، بتن، پلاستیک، کائوچو و فلز ساخته شده باشند. هرچند که این دو به یکدیگر مرتبط و دارای مزایای مشترک هستند اما تفاوت سرعت گیر و سرعت کاه قابل انکار نبوده و هر کدام در موقعیت متفاوتی به کار می‌روند.

سرعت کاه چیست؟

سرعت کاه که در چند سال اخیر در کشور ما رواج پیدا کرده معمولا برای محدوده سرعت 15 تا 25 کیلومتر به کار می‌رود. این مانع معمولا در خیابان های محلی و جاده های فرعی به کار می‌رود،یعنی مکان هایی که سرعت ماشین ها معمولا کم بوده اما در صورت افزایش آن موجب خطر می‌شود. در اطراف مدارس و زمین های بازی معمولا از سرعت کاه استفاده می‌شود. تفاوت سرعت گیر و سرعت کاه در سرعت های به کار رفته یکی از دلایل اصلی دسته بندی آنها در دو دسته جدا است.

عملکرد سرعت کاه

در صورتی که راننده بیش از سرعت اعلام شده حرکت کند، سرعت کاه احساس تکان ملایمی به ماشین وارد می‌کند. در شرایطی که خودرو با سرعت خطرناک از روی سرعت کاه عبور کند، مانع تکان شدیدی به ماشین وارد می‌کند که موجب اذیت سرنشینان و حتی شکستن محموله خودرو می‌گردد. سرعت کاه معمولا تمام عرض مسیر را پوشش داده و به همین دلیل وسایل نقلیه با هر دو چرخ از روی آن عبور می‌کنند و کمی از تکان وارده بر خودرو می‌کاهد. سرعت کاه در شکل و عرض های مختلفی وجود دارد. این موارد بر میزان اذیت وارد شده به سرنشینان تاثیر می‌گذارد. عرض سرعت کاه معولا بین 1 تا 6 متر متفاوت است. عرض بیشتر از طول ماشین موجب به وجود آمدن یک تکان و عرض کمتر از طول ماشین موجب به وجود آمدن دو تکان به هنگام عبور چرخ های جلو و عقب می‌شود. سرعت کاه را معمولا به صورت چند عددی نصب می‌کند تا سرعت را در یک مسیر کاهش دهد. این تفاوت سرعت گیر و سرعت کاه موجب کاربرد آنها در مسیرهای مختلف می‌شود.

کلام آخر

در فروشگاه ایمن ترافیک کالا  می توانید انواع تجهیزات ترافیکی از جمله سرعتگیر را سفارش دهید.

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا