سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

 

اولین تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی به چه شکل بودند؟

در گذشته  تولید کننده تابلوی راهنمایی  اولیه، آنها از چوب ساخته و بر روی ستون های فلزی نصب مینمودند. فلزبسیاری از این تابلو ها، در جنگ جهانی دوم ذوب شده و مورد استفاده قرار گرفتند. اولین تابلو ترافیکی که ساخته شد، تابلو “ایست” در سال 1915 بود، که روییک ورقه فلزی دو طرفه، با رنگ مشکی و بر روی زمینه سفید، در دترویت نصب شد. در این دوره، تابلو های راهنمایی واضح نبودند و سازمان های مختلف از نماد های متفاوتی برای رساندن مفاهیمیکسان استفاده می­کردند. همچین اتومبیلهاسرعتپائینی داشتند و انتظار میرفتکهرانندگانبتوانندازخوددر مقابل خطرات محافظت کنند.

تاریخچه علائم و تابلوهای راهنمایی

با گم شدن افراد در مسیر های مختلف و بالا گرفتن اختلاف نهاد ها و سازمانهابرسراینکه چه کسی مسئول ایجاد امنیت در راه­هاست،نیاز فوری به یکسان سازی علائم احساس شد. فکر میکنم دفعه بعد که با یک تابلو ایست مواجه شوید، قدر دان وجود آن خواهید بود. گمان می­روددرگذشته،بیشتر زمان مسافران صرف پیدا کردن مقصد می شد، تا لذت بردن از سفر!

از سال 1922، استاندارد سازی آغاز شد. محققانی از شهر های مختلف یافته­ ها و پیشنهادات خود را در نشست سالیانه سازمان بزرگراه­های ایالت میسیسیپی، که اولین دوره آن در سال 1923 برگزار شد، مطرح کردند. پس از بحث و گفت­وگو،برخی از اشکال به عنوان استاندارد برای استفاده در تمام جاده­هاانتخابشدند. این اشکال عبارت بودند از:

·          دایره: هشدار عبور راه آهن

·          هشت ضلعی: توقف

·          لوزی: احتیاط در تقاطع ­ها

·         مربع: برای احتیاط در بعضی موارد

·         مستطیل: برای اطلاع از مسیریا قوانین

·         ستاره: برای نشان دادن بزرگراه­ها

ابعاد تابلوهای راهنمایی و رانندگی در گذشته

تابلوهای ترافیکی دارای حروف یا نماد سیاه­رنگبرروی پس زمینه سفید بودند و به جای نقاشی با دست، از چاپ دستییا برجستگی بر روی فلز استفاده می شد. این تغییر فرآیند تولید باعث شد تا تعداد بیشتری تابلو تهیه و نصب شود. این تابلو ها و علائم باید در ابعاد 24 اینچی تولید می شدند. کمی بعد سازمانی در مینه سوتا، کتابچه ­ای از این نشانه­هاوعلائممنتشرکرد. این کتابچه همان چیزی است که بعد ها به عنوان اولین راهنمای تابلو ترافیکی از آن یاد شد. کمکمبرای رفع نیاز های رانندگان، نشریات دیگری نیز به چاپ رسیدند و این علائم شکل جدیتری به خود گرفتند.

مفاهیم رنگ های علائم ترافیکی

امروزه رنگ هابهکمکاین علائم ترافیکی آمده و کار ما را راحتترکردهاند. بهطورمثالبهمحضدیدن رنگ های زیر، مفاهیم خاصی به ذهن ما خطور میکند:

قرمز: توقف، ممنوعیت

زرد: هشدار عمومی سبز: راهنمای مسیر و حرکت مجاز

نارنجی: هشدار و راهنمایی ها در مناطق در دست ساخت

آبی: خدمات جاده، اطلاعات توریستی

قهوه ای: راهنمای مکان های تفریحی و استراحتی

کلام آخر

ایمن ترافیک کالاتولید کننده انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی بوده و محصولات خود را مطابق با استاندارد های سازمان راهنمایی و رانندگی تولید می کند.

 

فروشگاه اینترنتی ایمن ترافیک کالا