سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایمن ترافیک کالا

 

انتخاب سبک کفش ایمنی

کفش ایمنی نیز در دسته‌ها و زیر دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند که به طور ویژه و منحصر، در یک شغل خاص استفاده می‌شود. مثلاً ممکن است از چکمه‌ها به عنوان کفش کار استفاده شود، اما چکمه‌های آتش نشانی با چکمه‌های استفاده در کوهنوردی متفاوت هستند. چند نمونه رایج از انواع کفشهای ایمنی و کفش‌های کار عبارتند از:

کفش ایمنی عایق برق

عایق بودن این کفش‌ها اهمیت بسیاری دارد و معمولاً از این کفش‌ها در حوزه برق و الکترونیک استفاده می‌شود. مثل کسانی که در حوزه برق قدرت در یک پالایشگاهیا حتی در یک نیروگاه کار می‌کنند، ممکن است با جریان‌های خفیفیا قوی سروکار داشته باشند و لازم است که از کفش ایمنی عایق برق استفاده کنند.

کفش کار نسوز

از اسم این کفش‌ها تا حدودی می‌توان فهمید که در چه حوزه‌ای استفاده می‌شوند. کفش‌های کار نسوز به شکلی طراحی و ساخته می‌شوند که در برابر حرارت و مواد مذاب استحکام بالایی داشته باشد. این کفش‌ها در کارخانجات تولید فولاد و ذوب آهن و همچنین گروه‌های آتش نشانی کاربرد دارند.

کفش کار نگهبان

یک نگهبان در طول فعالیت خود ممکن است مسافت‌های طولانی را بپیماید و مجبور است که به بخش‌های مختلف سرکشی کند. این بخش‌ها ممکن است در یک طبقه یا در چند طبقه باشد. بنابراین لازم است که کفش کار نگهبان از ماندگاری و طول عمر بالایی برخوردار باشد و در عین حال وزن آن سبک و جنس آن‌ منعطف باشد.

چکمه آتش نشانی

اصلی‌ترین و مهمترین عضو بدن آتش نشانان را پا تشکیل می‌دهد که به طور مستقیم با حرارت در ارتباط است. هرچه کفش آتش‌نشانان محکم‌تر باشد، شرایط کار آن‌ها راحت‌تر است. چکمه آتش نشانی، در برابر آتش مقاوم است، انتقال حرارت آنها بسیار کم است، و در عین حال برای جابه جا شدن در مسافت‌ها و در طبقات مختلف راحت هستند.

پوتین ایمنی حفاری

مسئله پوتین ایمنی حفاری به عنوان یک کفش کار با سایر پوتین‌ها و چکمه‌ها تفاوت دارد و ممکن است تنوع آن بیشتر باشد. حفاری ممکن است در یک منطقه مرطوب یا در یک منطقه سنگلاخی صورت گیرد. بنابراین باید نوع کفش با توجه به محل کار و شرایط آن انتخاب شود.

راحتی کفش‌ کار

برای شرایط مختلف مسئله دیگری که هنگام خرید انواع کفش کار مهندسی باید به خاطر داشته باشیم، بحث راحت بودن کفش‌های کار است که شرایط مختلفی را تجربه می‌کنند. مثلاً برخی از پرسنل ممکن است در شرایط آب و هوایی سخت کار کنند یا وضعیت زمین و حرکت آنها به شکلی باشد که به تردد زیاد نیاز داشته باشد. همچنین جمع شدن خون در پا به دلیل فعالیت زیاد، تغییر سایز و اندازه کفش را می‌طلبد که در این صورت باید گزینه انتخابی ما تحت شرایط کنترل شده و از پیش تعیین شده انجام گیرد.

کلام آخر

در ایمن ترافیک کالا می توانید انواع کفش کار را در طرح ها و رنگ های مختلف تهیه نمایید. این برند با گارنتی محصولات خود، کیفیت آنها را تضمین می نماید.

کفش کار